Yeni Zelanda'da bir kadın Pfizer'in Covid-19 aşısını vurdurduktan sonra öldü. Ölümün aşıyla bağlantılı olduğuna inanılıyor.

Yeni Zelanda'da bir kadın Pfizer'in Covid-19 aşısını olmasının ardından hayatını kaybetti. Ölümün aşıyla bağlantılı olduğuna inanılıyor.

Bağımsız Covid-19 Aşı Güvenlik İzleme Kurulu (CV-ISMB), ölen kadının "muhtemelen" aşının nadir bir yan etkilerinden biri olan miyokardit (kalp kası iltihabı) sebebiyle öldüğünü söyledi.

Ayrıca, "aşılamanın ardından sonucu etkileyebilecek" başka tıbbi sorunlar olduğu da ifade edildi.

Resmi ölüm nedeni ise henüz belirlenmedi.

BBC Türkçe'nin haberine göre olay Adli Tıp Kurumu'na sevk edildi ve ölümle ilgili soruşturmalar devam ediyor. Yetkililer, kadının yaşı da dahil olmak üzere vakaya ilişkin başka ayrıntı açıklamadı.

İklim aktivistleri, Andy Warhol'un tasarımına 8 kilo un döktü İklim aktivistleri, Andy Warhol'un tasarımına 8 kilo un döktü

Bu ölümün, Yeni Zelanda'da Pfizer'in Covid-19 aşısıyla bağlantılı ilk vaka olduğunu belirten CV-ISMB, yaptığı açıklamada "Olumsuz Reaksiyonları İzleme Merkezi yakın zamanda aşılanmış kişilerin ölümlerine ilişkin başka ihbarlar almış olsa da bunların hiçbiri aşıyla ilgili olarak değerlendirilmemektedir" ifadelerine yer verdi.

Avrupa'daki düzenleyici kurumlara göre miyokardit, Pfizer ve Moderna tarafından üretilen Covid-19 aşılarının "çok nadir" bir yan etkisi.

CV-ISMB tarafından aşının faydalarının, herhangi başka bir riske göre çok daha fazla ağır bastığı da hatırlatıldı.

Pfizer aşısının COVID-19'dan kaynaklanan ciddi hastalık ve ölümlere karşı korumada oldukça etkili olduğunun altını çizen Dr. Tait, "Pfizer'i Yeni Zelanda'da kullanma konusunda kendimize güveniyoruz" dedi.

Kurulun başkanı Dr John Tait, aşılamayla ilgili önemli ve ciddi yan etkilerin kapsamlı bir şekilde araştırılmasının önemli olduğunu belirtti.