Pegasus Hava Yolları'nın İstanbul- Batman seferlerini başlatması nedeniyle bugün Batman'da Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve davetlilerin katılımıyla Batman Havalanı'nda kokteyl düzenlendi. Bakan Şimşek ile Ali Sabancı, özel uçakla Batman'a geldi.

İstanbul'dan Batman'a ilk seferini gerçekleştiren PC206 sefer sayılı Pegasus Hava Yolları'na ait yolcu uçağı, havaalanına inişte itfaiye ekipleri tarafından su sıkılarak karşılandı. Ardından inen yolcuları, Bakan Şimşek ve Ali Sabancı uçağın kapısında karşıladı. Karşılama törenine Batman Valisi Ahmet Turhan başta olmak üzere kentin üst düzey yöneticileriyle iş dünyasının temsilcileri de katıldı.

ALİ SABANCI: UÇMAK HERKESİN HAKKI

Havaalanı VIP Salonu'nda yapılan törende ilk konuşmayı yapan Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, 1 Haziran'dan itibaren Batman uçuşlarına başladıklarını söyledi. Ali Sabancı, "Uçmak Herkesin Hakkı, diyerek yola çıktık ve Türk halkına iç hatlarda ve dış hatlarda geniş uçuş ağına uygun fiyatlarla uçma imkanı verdik" dedi. Ali Sabancı şöyle devam etti:

"Bildiğiniz gibi ulaşım bir bölgenin ekonomik kalkınmasında çok önemli bir gerekliliktir. Bu noktada Türkiye’nin doğu ve güneydoğu bölgelerinin Türkiye’nin geri kalanına ve yurt dışına ulaşımı konusunda havacılık sektörüne çok iş düşüyor. Biz Pegasus olarak Doğu ve Güneydoğu Anadolu illerine tarifeli uçuşlara başladığımızdan beri 3,8 milyon misafir taşıdık. 2011 sonu itibariyle uçmakta olduğumuz Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Mardin, Malatya ve Van’da, 2006-2011 arasında tüm havayollarının iç hat misafir sayısı yılda ortalama yüzde 19 artarken, bu bölgeye bizim taşıdığımız misafir sayısı yılda ortalama yüzde 36 arttı. Yani bölgede taşıdığımız misafir sayımızı sektörün yaklaşık 2 katı hızla arttırdık. Bu illere taşıdığımız misafir sayısı 2006-2011 arasında 5 yılda 4.5 kat arttı. Bölge halkına uygun fiyatlarla uçma imkanı sağlayarak ekonomik gelişmeyi hızlandırmaya büyük katkımız olduğunu düşünüyoruz. Bugün itibariyle Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde 8. noktamız olan Batman hattımızın açılışını Maliye Bakanımız Sayın Mehmet Şimşek ile yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Batman’dan yurt içinde 11, yurt dışında 34 şehre bağlantı vererek Batman halkına, öğrencisine, esnafına, sanayicisine dünyada toplam 45 noktaya uygun fiyatlarla ulaşım imkanı sağlayacağız."

"BATMAN'DA KALICI OLACAĞIZ"

"Yalnız bizim Batman seferlerimiz Diyarbakır Havaalanı bakıma girdi diye ve 1 Eylül'de bakım bittiği zaman duracak bir uçuş değil. Batman'da kalmaya devam edeceğiz" diyen Ali Sabancı, şöyle devam etti:

"İlk bir haftada yaptığımız işin ne kadar doğru olduğunu gösteren rakamlarla karşı karşıyayız. Düşünebiliyor musunuz, ilk haftada doluluk oranı yüzde 90. Yakında kanatlara da misafirleri bırakıp getireceğiz Sayın Bakanım. Ben rakamı duyduğumda hayret ettim 'Bu kadar şehre uçuyor muyuz?' diye. Ama bizim işimiz, talep arz ile doğuyor. Yani malı pazara koydunuz mu, mal bitiyor ve artık tekel kırılıyor. Tekel kırılınca da misafirler bundan faydalanıyor. Sayın bakanım katıldınız destek verdiniz, moral verdiniz bize dokundunuz. Bizde Batman'a dokunmaktan çok mutluyuz. Allah izin verirse yakında Batman'dan başka destinasyonlara da uçacağımızı öğrendim."

BAKAN ŞİMŞEK: PEGASUS AİLESİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, konuşmasına Ali Sabancı ve Pegasus ailesine 3 sebepten dolayı teşekkür etmek istediğini belirterek başladı. Bakan Şimşek, şöyle konuştu:

"Birincisi tabi Batman'a uçmaya başladılar, Batmanlı hemşerilerimize ilave bir seçenek sunarlar. Allah kendilerinden razı olsun. İkincisi ülkemizde hakikaten özgün bir modelin öncüsü oldular, çokta başarılı oldular. Yani mütevaziler, hakikaten büyük bir başarı hikayesi var. Son yıllarda özel sektör dinamizmi anlamında örnek vermek gerekirse havacılık sektörü olur bunlardan bir tanesi Pegasus'tur. Türkiyemize bu kadar katma değer üreten, bu kadar istihdam yaratan ve hakikaten çok boyutlu olarak ülkemize büyük katkı sunan Pegasus ailesine ikinci teşekkürü borç biliyoruz. Üçüncü olarak tabiki ben Maliye Bakanı'yım, maliye bakanları biraz maliyemiz gelir gider hesabını yaparlar. Biz bu havaalanını yaptık, çok güzel bir havaalanı, 3 milyon kapasiteli yıllık. 126 kişi istihdam ediyoruz. Buranın sabit giderleri var. Ne kadar çok girişimcimiz buraya uçmaya başlarsa kamunun da giderleri aşağıya geliyor. Kişisel anlamda tekrar teşekkür ediyorum."

Bakan Şimşek, Türkiye'de havacılık sektörünün büyük bir çıkışta olduğunu belirterek, şunları söyledi:

"2002 yılında ülkemizde yanlış hatırlamıyorsam uçan yolcu sayısı 33 milyon civarındaydı. Şimdi 118 milyon civarına çıkmış durumda. Muazzam bir artış, fiyatlardan ve yolcu sayısından bahsediyoruz. Tabi şu anlama geliyor. Türkiye'de uçuş sayısı ve uçulan havaalanı sayısı herşey katlandı demektir. Bu çok önemlidir. Birazda zihniyet devrimini gerektiriyor. Aslında AK Parti olarak iktidara geldiğimizde Türk Hava Yolları güçlü bir tekeldi. İç hatlarda nerdeyse başka uçuşlara izin vermiyordu, biz bunu kırdık. Rekabetin önündeki bütün engeller kalktı diyemem. Bütün sektörlerde olduğu gibi havacılık sektöründe mükemmeliz diyemem. Ama şu bir gerçek, bu tekeli biz kırdık. Vatandaşımıza bu seçenekleri biz getirdik, ülkemiz ve vatandaşımız kazançlı çıktı. Seçenek var, rekabet var, verimlilik var. Zaten arzuladığımız şey budur. Temelde verimlilik olmadan kişi başına milli geliri artırmanın bir yolu yoktur. Sadece istihdamı ve sermayeyi artırarak bunu yapamayız. Bu kaynakları da daha verimli kullanmamız lazımdır. Rekabetin getirdiği şey budur."

"DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜN HENİZ BAŞINDAYIZ"

Bakan Şimşek, Türk Hava Yolları'nın rekabeti zorladığını belirterek, şöyle dedi:

"Özgün bir model dünyada başarılı örnekleri var. Türkiye'de bu başarı örneklerinden bir tanesidir Pegasus. O nedenle Türkiye'de havacılık sektör çok gelişti. Binali Bey burada olsa havaalanını halkın yolu yaptık derdi. Hakikaten öyle. Bakın ben buranın küçük dağlık bir köyünde doğdum. İlk defa Ankara'ya giderken uçak yoktu. Seçenek yoktu. O zamanla tren ile yolculuk yapardık 32 saat alırdı. Otobüs yolculukları 16-18 saatti. O zamanlar sigara yasak değildi. Aman Alah'ım ne dumanlar tüterdi. Ne dumanlar. Biz çocuktuk, gençtik, içmezdim, sevmezdim ama hiç seçeneğimiz yoktu. Çok şükür bugün kapalı alanlarda sigara içilmiyor, bu ayrı bir devrim. Ama o günler hakikat farklı günlerdi. Biz çok yaşlı sayılmayız, bir ömür aralığında bu kadar büyük bir değişim oldu. Değişim ve dönüşümün henüz başındayız, daha ortasındayız. Türkiye'nin değişimi dönüşümü çok daha derinleşerek reform süreci gelişerek devam edecektir. Bütün derdimiz vatandaşın refahı ve vatandaşın huzurudur."

Bakan Şimşek, Batman'ın hızla geliştiğini bunun sadece nüfus artışı ile olmadığını, bütün sektörlerdeki üretimi ile yavaş yavaş ön plana çıktığını söyledi. Şimşek, "Bizim derdimiz Türkiye ekranına Batman ürettiği ürünlerle, verdiği hizmetlerle yaptığı katkı ile gündeme gelsin, terör ile değil, huzursuzluklarla değil. Bu yönde de büyük mesafeler kat ediyoruz. Bakın 2002 yılında Organize Sanayi Bölgesi'nde bir tane un fabrikası vardı. Şimdi organize sanayide yer kalmadı. Genişletmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Hazineden varsa veriyoruz. Her şeyi bu memleketin huzuru ve refahı için yapıyoruz. Birlik olalım beraber olalım, kardeşliğimizi güçlendirelim neler olur neler. İnşallah buradan uluslararası uçuşlarda başlar. Yani biz geldiğimizde 26 faal havaalanı vardı. Bazılarında inekler otluyordu. Bugün 50'e yakın havaalınımız vardır" diye konuştu.

Bakan Şimşek konuşmasını Ali Sabancı'ya hitaben, "Allah senden razı olsun. Hoş geldiniz, başımız gözümüz üstüne" anlamına gelen Kürtçe, "Xede ji te razibe ser çava ser sera hatın" diyerek tamamladı.

BATMAN-ANTALYA SEFERLERİ DE BAŞLIYOR

Pegasus Hava Yolları 16 Haziran'dan itibaren Batman- Antalya seferlerini de başlatacak. Perşembe ve pazar günleri saat 01.00’de Batman’dan Antalya’ya, Çarşamba ve Cumartesi günleri de saat 23.00’te Antalya’dan Batman’a direkt uçuşlar yapılacak.