İsveç'te yönetmenin müdahalesi, gazetecileri ayağa kaldırdı

İşyerinde yapılan kapalı oylamanın sonuçları gazete çalışanlarının % 94’nün muhabirin görev yerini değiştiren Genel Yayın Yönetmeni  Mimmi Karlsson-Bernfalk’a güvenlerinin kalmadığını ve istifa etmesini istediğini gösterirken, ard arda açıklamalar yapan gazeteci örgütleri de gazetecinin görev yerinin değiştirilmesini kınadılar ve Bernfalk’ın görevini bırakmasını talep ettiler.

ANF'nin haberine göre, İsveç’te büyük tartışmalara yol açan ve gazeteci örgütlerini ayağa kaldıran skandal gazete çalışanlarının anlatımlarına göre şöyle gelişti.

Belediye Başkanı “Norra Skåne” adlı gazetenin sahibi olduğu medya şirketinin başkanına bir mektup yollayarak Araştırmacı-Gazeteci Berit Önell’in belediye ile ilgili yaptığı haberleri eleştirdi. Şirketin baskıları üzerine Gazetenin Genel Yayın Yönetmeni Bernfalk, belediye haberleri yapan Berit Önell’in görev alanını değiştirdi.

Önell ile gazetenin Haber Şefi Anders Kaurunen İsveç Devlet Televizyonu’nun ‘Tartışma’ köşesinde yayımlanan makalelerinde, belediye yöneticilerinin yerel gazetelerde çıkacak haberlere karar verdikleri bir ortamda işleyen demokrasiden bahsedilemeyeceğini belirterek gazetedeki görevlerinden istifa ettiklerini açıkladılar.

Makalede  usulsüzlüklerle ilgili haberlerin gazetenin tirajını arttırken, Genel Yayın Yönetmeni Bernfalk’ın gerçeklerin kamuoyuna aktarılmasından rahatsız olan belediye yöneticilerin talebiyle haberleri yapan gazetecinin görev alanını değiştirmesi anayasayla güvence altına alınan halkın bilgi edinme özgürlüğüne yönelik bir saldırı olarak değerlendiriliyor.

İki gazetecinin istifa etmesinden sonra gazete çalışanları belediye yönetiminin baskılarına boyun eğen Genel Yayın Yönetmeni  Berfalk’ın istifa etmesini istediler. İşyerinde yapılan kapalı oylama 100 gazeteciden 94’ünün Berfalk’a güvenlerinin olmadığını ve istifa etmesini istediklerini ortaya koydu. Berfalk, tüm tepkilere rağmen istifa etmeyeceğini açıklarken görev alanı değiştirilen Gazeteci Bertil Önell, anayasada güvence altına alınan basın ve ifade özgürlüğüne yönelik suç işlendiğini belirterek Parlamento Adalet Müfettişi’ne başvurdu.

İsveç Gazeteciler Federasyonu’nun yaptığı araştırma Norra Skåne gazetesini  denetimi altında bulunduran medya şirketinin hisse senetlerinin % 20’sinin Merkez Partisi’ne ait olduğunu gösterdi. Merkez Partisi’nin diğer sağ partilerle birlikte yönetimde bulunduğu Hässleholm Belediyesi’nin  Başkanı Pär Malmgren, daha önce gazeteyi “Oldukça yıkıcı bir güç” olarak nitelemiş ve belediye yönetimine çamur atmakla suçlamıştı.

İki gazetecinin istifanının ardından “Araştırmacı Gazeteciler Derneği” ifade ve basın özgürlüğünü savunmak ve iki gazeteciyle dayanışmak için bir kampanya başlattı. “100 Araştırmacı-Gazeteci Hessleholm’a” şiarıyla başlatılan kampanyayla 100 gazetecinin Hässleholm’a gitmesi ve 14 Haziran tarihinde yapılacak basın ve ifade özgürlüğünün tartışılacağı bir panele katılmaları hedefleniyor.

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner67

banner68

banner71

banner3

banner73

banner57

banner11

banner56

banner51

banner14

banner58

banner61

banner27

banner59

Karar: Ambargo ve baskılar tahammül edilemez...
İktidara yakın medyadan ayrılan isimlerin kurduğu Karar Gazetesi uzun süredir baskı ve ambargoya maruz kaldığını,...

Haberi Oku