Fulya Omaç / Sakız Adası – Yunanistan

ÇEŞMELİ GÜMRÜKÇÜLER SAKIZ ADASI’NDA

Çeşme Ulusoy Limanı’nda görev yapan Gümrük Müdürlüğü, Pasaport Şube Müdürlüğü ve Kaçakçılıkla Organize Mücadele Şube Müdürlüğü personelinden oluşan bir grup, davet üzerine Yunanistan’ın Sakız Adası’na (Chios) geçti. Sakız Adası Gümrük Müdürlüğü ve Sakız Belediyesi davetlisi olarak eşleri ve çocuklarıyla sabah saatlerinde feribotla Sakız adasına geçen 23 kişilik kafile burada çiçeklerle karşılandı. Gümrükte verilen ikramın ardından saat 12:00’de Sakız Belediyesi Meclis Toplantı Salonu’nda bir araya gelen her iki liman kapısı görevlileri ile Sakız Belediyesi çalışanları karşılıklı işbirliği dileklerini dile getirdi.

LAMBRİNOUDİS: BÜYÜK BİR MEDENİYETİN MİRASÇILARIYIZ, İŞBİRLİĞİMİZ SÜRECEK

İzmir Başkonsolosu Theodore Tsakiris tarafından özel olarak görevlendirilen Başkonsolos Yardımcısı Yohanna Samuilidou’nun tercümanlığını yaptığı belediyedeki toplantıda ilk olarak söz alan Sakız Adası Belediye Başkanı Polidoros Lambrinoudis, Çeşme Limanı’ndan yaklaşık 10 yıl önce bir heyetin geldiğini ama şu anda görev yapan personelin ilk kez geldiğini, kendilerini adada ağırlamaktan memnuniyet duyduğunu söyledi. Lambrinoudis, “İlk kez geldiniz ama bu ziyaret son olmayacaktır. Hem bizim, hem de sizin gümrüğün tek amacı var. Buradan Türkiye’ye giden, Türkiye’den buraya gelen turistlere daha kaliteli bir hizmet vermek. Biliyorsunuz küresel bir kriz yaşandı. Her iki ülke de bundan etkilendi, zorluklar yaşandı, yaşanıyor. Sadece bu nedenle bile başta turizm olmak üzere Türk kıyıları ile Yunan adaları arasındaki her türlü işbirliği çok önemli. Yaşadığımız bu topraklarda bir İyonya medeniyeti ve kültürü vardır. Bunun izleri binlerce yıldır Türk kıyılarında ve adalarda yaşıyor. Bu büyük medeniyetin mirasçıları olarak ilişkilerimizi daha da geliştirmeliyiz. Önümüz yaz sezonu. Sakız ile Çeşme arasında karşılıklı turist sayısı bu sezon çok daha fazla olacak. Bunun duyumlarını alıyoruz. Türk dostlarımızı her zaman yanımızda olduğunu biliyoruz. Siz, her iki tarafın gümrükçülerine, pasaport ve kaçakçılık emniyet görevlilerine çok iş düşecek. Burada bir arada olmanız ve sorunları dile getirmenizin çok yararı olacaktır. Hepinize başarılar diliyorum” diye konuştu.

MOUNDROS: ÜÇ YIL ÖNCE 100 BİN TURİST RAKAMI HAYALİN BİLE ÖTESİNDEYDİ

“Homeros’un, sakızın, gemiciliğin adasına hoş geldiniz” diyerek sözlerine başlayan Sakız Belediyesi Turizm Geliştirme Komitesi Başkanı Konstantinos Moundros, son üç yıldır Çeşme ile Sakız arasındaki turizm ilişkisinin nasıl geliştiğini herkesin gözlemlediğini, her iki ülkenin yöneticilerinin gayretlerini gayet iyi bildiğini vurgulayarak şöyle konuştu:

“Üç yıl önce aramızdaki turizmin bu noktalara geleceğini hayal bile edemezdik. 100 bin rakamı hayalin bile ötesindeydi. Eskiden çoğunlukla Sakızlılar Türkiye’ye geçerlerdi. Sonra birden Türk turistler gelmeye başladılar. Hem de en zor dönemimizde. Belediye başkanımın da belirttiği gibi adamıza gelen Türkler bize büyük destek oldu. Bu işin güzel bir yanı. Daha güzel yanı ise adamıza gelen Türkler memnun kalıyor ve Çeşme’ye mutlu dönüyorlar. Bu bizi de çok mutlu ediyor. Karşılıklı işbirliğimizin ekonomilerimizi güçlendireceğini biliyoruz ve atılan her adımı destekliyoruz.”

PASKALYA SİZİN DE BAYRAMINIZ OLSUN

19-20 Nisan tarihleri arasında yapılacak Paskalya kutlamaları ve roket savaşlarının organizasyonunu Sakız Belediyesi adına yürüten Nikos Niktas ise son iki yılda bu konuda önemli adımlar atıldığını, kutlamalara yaklaşık 1.500 Türk’ün katıldığını belirterek, “Paskalya bizim tarafın bayramı ama sizin de bayramınız olsun. Bu güzellikleri paylaşalım, birlikte kutlayalım istiyoruz. Türkiye’den gelen dostlarımızın adamızda çok iyi vakit geçirmelerini arzu ediyoruz. 19 Nisan akşamı roket savaşı şenliğinin ardından 20 Nisan Pazar günü siz de roket atabilirsiniz. Gerçekten çok eğlenceli oluyor. Bu arada her iki gümrük kapısında da aşırı yoğunluğa rağmen canla başla çalışan gümrük çalışanlarına çok teşekkür ediyorum. Onları gayretleriyle bu tür organizasyonlar en az sorunla gerçekleştirilebiliyor” dedi.

GİALOURİS: GÜÇLÜ İŞBİRLİĞİ, SÜRATLİ HİZMET

Sakız Adası Gümrük Müdürü Theoharis Gialouris Çeşmeli meslektaşlarını ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek sözlerini şöyle sürdürdü:

“Aramızda çok güzel bir işbirliği kurduk. Bunda en büyük emeği olan meslektaşım Çeşme Gümrük Müdürü Dündar Narin’e özellikle teşekkür ediyorum. Yaz sezonu öncesi sorunları masaya yatırmakta yarar gördük ve sizi davet ettik. Gelmekle bize şeref verdiniz. Aramızdaki işbirliği ne kadar güçlü olursa, verdiğimiz hizmet de o kadar kaliteli ve süratli olacak. Bundan da ülkelerimiz kazanacak.”

CHAROKOPOU: BURADA SİZE AÇIK BİR KAPI VAR, KALP KAPIMIZ..

Sakız Gümrük memurlarından Semira Charokopou ise düzgün bir Türkçe ile yaptığı konuşmada, yıllardır Türkiye’ye geldiğinin, Türkiye’de kendini ikinci vatanında hissettiğinin altını çizerek, “Unutmayın burada size her zaman açık bir kapı var. Bu kapı kalplerimizin kapısıdır” diye konuşunca en çok alkışı alan konuşmacı oldu.

STEFAKİS: SAKIZ VE ÇEŞME ÇOK DAHA İYİ GÜNLERİ GÖRECEK

Sakız Gümrüğü Pasaport Polisi Müdürü Markos Stefakis de yaptığı konuşmada, bu buluşmaların devamının geleceğine kalpten inandığını, turizm konusunda Sakız ve Çeşme’nin çok daha iyi günler göreceğini söyledi.

NARİN: BELEDİYE BAŞKANINA KATILIYORUM, BU YIL HATTIMIZDA TURİST SAYISI ARTACAK

Sakız tarafının konuşmalarının ardından söz alan Çeşme Gümrük Müdürü Dündar Narin, bu ziyaretlerinin resmi bir niteliği olmadığını, her iki sınır kapısı çalışanlarının aralarında mevcut olan dostluk ve işbirliğini geliştirmek istedikleri için davet üzerine Sakız adasına geldiklerine dikkat çekti. Narin şöyle konuştu:

“Ben en başta bu organizasyon için bize destek veren Bölge Müdürü’müz Kaplan Kılıç’a, Çeşme Kaymakamı İnci Sezer Becel’e ve Ulusoy Liman İşletmeleri’ne teşekkür etmek istiyorum. Geçtiğimiz yılın sonunda Sakızlı meslektaşlarımız Çeşme’ye geldiklerinde de Ulusoy Liman İşletme Bölge Müdürü Can Özgen gayet güzel ev sahipliği yapmışlardı. Devletimiz ve hükümetimiz son yıllarda Çeşme’ye büyük önem veriyor. Personel sayımızda ve aktivitelerimizdeki artış ve elde edilen başarı bunun en güzel ispatı. Ben 1,5 yıldır Çeşme’de görev yapmaktayım. İlk baştan itibaren bu buluşmanın gerçekleşmesi için imkanları araştırdım. Biri Çeşme’de, biri de burada olmak üzere nihayet bir araya gelmiş olduk. Meslektaşım Theoharis Gialouris’e ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum. Sayın Belediye Başkanı Lambrinoudis’e katılıyorum. Edindiğimiz izlenimlere göre hattımızdaki turist sayısı bu yıl daha fazla olacak. Bu konuda ilgili ve emeği geçenlere buradan teşekkür ediyorum.”

KESEMEN: AMAÇ DENİZ LİMANI KAPISINDA DAHA İYİ HİZMET VERMEK

Çeşme İlçe Emniyet Müdür Yardımcısı Ali Kesemen ise iki yıldır Çeşme’de görev yaptığını ama daha önce Adnan Menderes Havaalanı’nda 9 yıl Pasaport Amirliği’de görev yaptığından turizmle yakından ilgili olduğunu belirtti. Kesemen, “İlçe Emniyet Müdürü’müz Hakan Becel de bu ziyarete katılacaktı ama görevi çıktığından gelemedi, kendisinin selamlarını getirdim. Emniyet olarak bir davet vermeyi biz de planlıyoruz. Amaç deniz liman kapısında daha kaliteli hizmet vermek. Şu anda da bir sıkıntımız yok. Birimlerarası iyi bir diyalog var. Böyle olunca da rahat bir psikoloji içinde görev yapıyoruz. İlişkilerimiz kuvvetlenerek devam edecektir. En kısa zamanda Çeşme’de görüşmek dileklerimle, herkese teşekkür ediyorum” dedi.

GÜNDÜZ PROGRAMI İKRAMLA SONA ERDİ

Konuşmaların ardından heyetler karşılıklı olarak yöresel ürünlerden oluşan hediye paketlerini birbirlerine sundular. Ardından da hazırlanan açık büfede sunulan Sakız adası lezzetleri tadıldı.