UNESCO'YA DAVET

Suriye Ulusal Konseyi'nin 2 Ekim 2011'de kurulduğunu hatırlatan Seyda, "Bu süre bize göre çok büyük bir süre değildi. Ama Suriye'deki gelişmelere göre bayağı uzun bir süreydi. Bayağı kötülük yaptık, iyilik de yaptık Suriye'de. Her zaman diyoruz ki hata yapabiliriz, olumsuz şeyler de yapabiliriz. Ama bizim olumslu şeyler yapma isteğimiz var. Suriye Ulusal Konseyi baştan beri Suriye halkının sesiydi. Bu devrim 1.5 yıldır öldürmeye, katliamlara, bombalamalara rağmen devam eden devrimin sesi. Bu rejim uçakları, tankları, ağır silahları kullanıyor ve son zamanlarda Suriye kimliğini silmek için kiliseleri, eski camileri, kaleleri bombalamaya başladı. Ondan dolayı uluslararası camiayı ve özellikle de UNESCO'yu davet ediyoruz, tarihi eserlerimizi korumak için" diye konuştu.

ESAD ULUSLARARASI MAHKEMEDE YARGILANMALI

Seyda, Suriye Ulusal Konseyi'nin baştan beri devrim gençleri, kamplar ve yaralılarla bağlandığını, ancak her zaman da yapacaklarını yaptıklarını aktararak, "Tüm muhalefet etraflarıyla bağlantılaımızı kurduk ve uluslaraarası camiayla bağlanıyorduk. Tüm ulusal konseye, katılmayan kardeşlerimize de saygı duyuyoruz. Şimdi biz, bu yürüyüşümüzü sürdürüyoruz. Rejim her gün Suriyelileri öldürmekte ve şimdi bu katliamları ve öldürmeleri dışarıya sıçratmaya başladı. Lübnan'da yaptı bunu, Türkiye'de de yapmaya başladı. Bu ülkeler bizim Suriyeli ailelerimizi sevinçle karşıladı, misafir etti. Türkiye'ye gelen saldırılardan ve bombalamalardan Suriye hükümeti sorumludur. Biz onlara başsağlığı diliyoruz. Suriye rejimi, 3 milyon Suriyelinin peşinde. Onlar da kendilerine güvenli bir bölge aramakta. Rejim ise, onların peşine uçaklarla ve tanklarla düştü. Kış geliyor ve onun için gereken önlemleri almaya davet ediyoruz. Bize göre ilk önce ve en son rejimin gidişiyle bu önlemler alınabilir. Bu tek çözümümüzdür. Başka çözümleri sadece rötuş çözümler diye sayıyoruz. Çünkü hastalığı tam tedavi etmiyor. UNICEF'i davet ediyorum, Suriyeli öğrencilere gerekli okulları, bursları temin etmeleri için" dedi.

Esad'ın sadece gitmesini istemediklerini söyleyen Seyda, "Biz sadece Esad'ın gitmesini istemiyoruz. Esad ve ordusunun uluslararası mahkeme de yargılanmasını istiyoruz" diye konuştu.