Kaçkarlar'da 6 yıl önce helikopterli kayak sporu heliskinin başlamasıyla profesyonel kayakçılara özenen İkizdere İlçesi Meşeköy Köyü sakinleri de dedelerinin karda kaydığı tahtaları yeniden gün ışığına çıkarmış, 'Lazboard' adını verdikleri tahtalarla kayağa başlamıştı. 7’den 70’e herkesin kayak yaptığı köyde işi ilerleterek Lazboard'dan Snowboard’a geçiş yapan köylüler, artık zorlu yamaçlardan profesyonel kayakçılara taş çıkartırcasına kayıyor, evlerin, ağaç dallarının, kamyon kasalarının ve kayaların üzerinden atlıyor.

SNOWBOARD İLE KAYMAK DAHA KOLAY

Meşeköy Köyü sakinlerinden Hızır Havuz, köyde 150 yıldır tahtalarla kayak yapıldığını  belirtti. Havuz, "Bu bizim ata sporumuzdur. 35 yıldır tahtalarla kayarım. Heliski yapan sporcuları ve televizyonlarda kayak yapanları görünce biz de yeniden kayağa başladık. Sonra da bizim Lazboard'dan, Snowboard'a geçiş yaptık. Hiç zorluk çekmedik. Snowboard ile kaymak daha kolay. Artık hobimiz oldu. Hafta sonlarında kayak yapıyoruz" dedi. Havuz, artık ustalaştıklarını da belirten Havuz, "Ağaç dallarının, evlerin çatılarının üzerinden atlıyoruz. Kayarken takla atabiliyoruz. Orman parkurundan ve patika yollarda kayıyoruz. Köyümüzde 60- 70 yaşında insanlar bile bu kayağı yapar. Herkesin elinde bir kayak tahtası vardır. Artık tek istediğimiz 150 yıllık tarihi olan bu kayak sporunun merkezi olan köyümüze bir teleferik kurulmasıdır" diye konuştu.

HER ŞEY HELİSKİ İLE BAŞLADI

Meşeköy'de ata sporunun yeniden ortaya çıkması, Kaçkarlar'da helikopterle kayak sporu heliskinin devreye girmesiyle başladı. Helikopterlerle alınarak zirvelere bırakılan sporcuların kayarak dağlardan inmesiyle bölgede kayak sporu yeniden gündeme geldi. Görüntüleri gazete ve televizyonlarda yayınlanan kayakçılara özenen Meşeköy Köyü sakinleri de, yıllar önce dedelerinin karda kaydığı tahtaları yeniden gün ışığına çıkardı, sporcuların kullandığı Snowboard adından esinlenerek de Lazboard adını verdikleri dededen kalma tahtalarla yeniden kayağa başladı. 7’den 70’e herkesin kayak yaptığı Meşeköy'de işi ilerleten köylülerin bazıları, geçen yıl Lazboard'dan Snowboard’a geçiş yapmıştı.