Ahmet Lütfi Akar, Arakanlı Müslümanlar'ın yaşadıkları bölgenin zengin petrol yataklarına sahip olduğunu bunun için dışarı atılmak için bu katliamların yapıldığı düşüncesinde olduklarını da söyledi. Kızılay Genel Başkanı Akar, mültecilerin en çok pirinç, yağ ve mercimeke ihtiyaç duyduklarını, bunları da yerinden temin edeceklerini belirterek, “Bunun için tüm yardımların nakit olarak yapılmasını istiyoruz. Oradaki insanlar perişan. Sığındıkları ülke olan Bangladeş ise çok fakir. Tüm insanlığın bir an önce harekete geçmesi lazım” dedi.

Bangladeş’e durumu gözden geçirmek amacıyla yaptıkları geziyi tamamladıktan sonra bugün saat 12.00’de Türkiye’ye dönen Kızılay Genel Başkanı Atatürk Havalimanı’nda yaptığı açıklamada, Myanmarlı Budister'in amacının Müslümanlar'ın yaşadıkları bölgenin zengin petrol yatağı olduğu ve çok verimli topraklara sahip oldukları için dışarı atmayı istediklerini belirterek şöyle konuştu:

“Arakan bölgesinde Bangladeş Kızılay’ı ile birlikte Myanmar sınırına gittik. Myanmar hükümet otoriteleri bizim içeri girmemize izin vermedi. Fakat sınırda bulunan mülteci kamplarını ziyaret ettik. Orada görece olarak Türk Kızılayı'nın ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin görünürlüğünü sağlamaya çalıştık. Bir miktar gıda maddesi dağıttık. Vaziyet hakikaten kötü. Kötü şartlarda yaşayan insanlar oradaki duruma tahammül etmeye çalışıyorlar. Bu arada en kötü durumlardan birisi de Bangladeş Hükümetinin durumu. Son derece fakirler. Mültecilere yardım edemiyorlar. Mültecilerin sayısı 29 bin olarak açıklanıyor. Ama gerçek nüfusun 250 bin civarında olduğu söyleniyor. Bu insanlar kampların dışında yaşıyorlar. İnşallah Türkiye olarak oraya çok yakında bir operasyon düzenleyeceğiz. Dört arkadaşımızı orada bıraktık.”

JOSİTİK TEMİN YERİNDEN OLACAK

Ahmet Lütfi Akar, lojistik temininin yerinden olarak yapılacağını belirterek şöyle konuştu:

“Çok fazla çeşitli gıdaya ihtiyaçları yok. Pirinç, yağ ve mercimek ihtiyaçları var. Onun da yerinden temini en ucuzu ve en kolayı. Çok dramatik hadiseler anlatılıyor. Yakınlarının tecavüze uğradıklarını, kızlarının kaçırıldıklarını, gözlerinin önünde kurşuna dizildiklerini söyleyenler var. Bir katliam yaşanıyor. Görüntü Myanmar hükümetinin müsamahası ile oradaki bir takım Budistler'in Müslümanlar'ı katlettiğidir. BM de devrede.

PETROL BÖLGESİ

Kızılay Genel Başkanı Akar, Müslümanlar'ın yaşadıkları bölgenin çok özel olduğunu belirterek, “Oradaki Müslümanlar'ı dışarı atmak istiyorlar. Müslümanlar'ın oturduğu bölgeler son derece verimli bölgeler. Son derece güzel bölgeler. Çoğu yeri petrol bölgeleri. Oralardan atmak istiyorlar. İnsanın aklına değişik senaryolar geliyor. Buradaki Müslümanların dışarı çıkartılıp orada çok uluslu bir takım yapılar oluşması gibi bir takım düşünceler geliyor aklımıza. Ama bizim işimiz o değil. Biz işe insani yardım tarafından bakıyoruz.

Pazartesi günü kampanya başlatıyoruz. Arakan’a yapılacak yardımların nakit olarak yapılmasını istiyoruz. Çünkü yardımı yerinden temin edeceğiz. Şimdilik 1 milyon dolarlık bir bütçe ayırdık. Ama bu bir milyon dolarla olacak iş değil” dedi.