Bodrum'un Akyarlar Köyü'ndeki Aspat Beach Otel'e tatile gelen İngiliz Susan Turner ve oğlu Jack Turner, bugün saat 06.00'da, M.Ö. 7'nci yüzyılda Leleg Uygarlığı'nın hakimiyetinin sürdüğü Aspat Kalesi'ne çıkmak istedi. Anne ve oğul, patikaları kullanarak kaleye çıkmayı başardı. Bir süre kale ve etrafında vakit geçiren anne ve oğul dönmek istedi. Yönlerini şaşıran turistlerden Susan Turner, geldikleri yolu da kaybedince yanında bulunan telefonla, otelde kalan eşi Guy Turner'a ulaştı. Turner da hemen otel yetkililerine haber verdi. Jandarmaya haber verilmesinin ardından AKUT ekipleri devreye girdi.

Saat 10.30'da buluşma noktasında bir araya gelen ekipler, kayalık ve çalılık alandaki bir saatlik zorlu tırmanışın ardından Aspat Kalesi'ne ulaşmayı başardı. Susan Turner ve oğlu Jack Turner, karşılarında kurtarma ekibini görünce oldukça sevindi. Ekip tarafından anne ve oğluna su ve kurutulmuş erikle enerji takviyesi yapıldı.

Oğluyla birlikte yürüyüş yapmayı çok sevdiğini belirten Susan Turner, "Tatile gittiğimiz her yerde oğlumla birlikte böyle tarihi yerlere yürüyüş yaparız. Sabah patikadan geçerek çok güzel bir yürüyüş yaptık. İki saatlik yürüyüşle saat 08.00'de buraya geldik. Kaleye ve atmosferine hayran kaldık. Bir süre vakit geçirdikten sonra geri dönmek istedik. Fakat uzun bir süre geldiğimiz yeri bulmaya çalıştık, bulamadık. Çalılık ve kayalık alandan dolayı geçemedik. Bacaklarımız çok çizildi. Suyumuz bitti. Eşimi telefonla arayarak burada mahsur kaldığımızı söyledim. Ekiplere bizleri kurtardığı için çok teşekkür ediyoruz" dedi.

AKUT Bodrum Lideri Sadettin Uslu da tırmandıkları dağın oldukça zorlu bir parkur olduğunu belirtti. Uslu, "İngiliz anne ve oğlun dağda mahsur kaldığı bilgisini aldıktan sonra hemen bölgeye geldik. 500 metrelik Aspat Dağı, profesyonel olmayan dağcılar açısından zor bir parkurdur. İngiliz anne ve oğlu yukarıya kadar çıkmayı başarmış, fakat yönlerini kaybettikleri için bizden yardım istendi. Üç saatlik çalışmanın ardından anne ve oğlunu kurtarmayı başardık" dedi.

Jandarma ekipleri de bölgeye gelerek, İngilizlere yardımcı oldu.