Edirne Belediye Başkanlığı'nca organize edilen 651’inci Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri bu yıl da güreş severleri Edirne’de buluşturdu. Yağlı güreş heyecanın başlamasıyla binlerce kişi kente akın etti. Kentteki otel, pansiyon, yurtlarda yer kalmadı. Bu nedenle güreşleri izlemek için gelenler özellikle, Mimar Sinan’ın 'Ustalık eserim' dediği Selimiye Camii bahçesinde, hemen arkasında Osmanlı Mezar Taşları Sergi Alanı’nda ve çevresinde sabahlamak zorunda kaldı. Altlarına karton ya da battaniye sererek çimenlerin üzerinde yatan güreşsever sivri sineklerden ve yüksek bilet fiyatlarından yakındı.

Sakarya’da güreşleri izlemek için Edirne’ye gelen Mehmet Demir otellerde yer olmadığı için dışarı kalmak zorunda olduklarını söyledi. Selimiye Camii meydanına çadır kurduklarını belirten Demir, "Sivri sinekler rahatsız ediyor bizi ama spreylerle idare ediyoruz. Sırf güreş izlemek için buraya geldik. Buradalar da uyumak daha iyi oluyor. Bizde gocunmadan sokakta güreş için uyuyoruz" dedi. Çankırılı emekli öğretmen Ömer Lütfü Süslüoğlu ise bilet fiyatlarından yakınarak şunları söyledi:

"Edirne’ye 500 liramla geldim. Cumartesi için 50, Pazar günü içinde 70 lira bilet ücreti istediler. 120 lira giriş parası, hem de 'Ata sporu bu küçüklere, çocuklara sevdirelim' diyoruz. 'Ata sporu olarak bir tek güreşimiz var' diyoruz. Buraya geldim ama güreşleri izlemeye giremeyeceğim çünkü çok pahalı, böyle olmaz."

Balıkesir’den Kırkpınar Güreşleri'ni izlemek için Edirne’ye geldiğini belirten Muammer Koç, otel ve bilet fiyatlarından yakınarak, "Oteller pahalı, gidipte oralarda yatamıyoruz. Bilet fiyatları da pahalı. Edirne’ye geldim ama güreşlere giremeyeceğim. Kaçak olarak girmeyi deneyeceğim olmazsa Balıkesir’e geri gideceğim" dedi.

"GÜREŞ SEVGİSİ, FUTBOLDAN ÖTE"

Ordulu olan Yaşar Torun ise futbol sevgisinden öte bir güreşsever kitlesi olduğunu belirterek şöyle konuştu:

"Oteller pahalı ve yoğunluk var. Havalar yaz şimdi diye dışarılarda kalmak daha rahat oluyor. Tabi burada heyecan var, futboldan daha öte bir sevgi. Futbolda belli bir yaştan sonra alakasını kesiyor. Ama güreşte yaşlı insanlarda izlemek için çok uzaklardan geliyor."