Erciyes Dağı'nın 2 bin 200 metresindeki Tekir Yaylası'nda Olimpiyatlara hazırlananan Aslı ve Gamze Türkiye'ye büyük gurur yaşatırken, Kayseri Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Metin Sözen, ’’Hem Aslı hem de Gamze, olimpiyatlara Erciyes dağında bizim misafirliğimizde hazırlandılar. Kendileriyle gurur duyuyoruz. Rekor kırmak isteyen atletlerimizi Erciyes’e bekliyoruz’’ dedi.

"ERCİYES UĞURLU GELİYOR" DEMİŞTİ

Hem antrenörü, hem de eşi olan İhsan Alptekin nezaretinde sabah akşam günde 5 saat olmak üzere Erciyes dağında yüksek irtifada çalışan Aslı Çakır, olimpiyatlara giderken DHA’ya verdiği özel demeçte "Erciyes dağı bana uğurlu geliyor. İnanıyorum ki olimpiyatlarda da inşallah aynısı olacak'' demişti.

Üniversite Oyunlarında 1500 metrede altın madalya, 2012 Dünya Salon Atletizm Şampiyonası'nda 1500 metrede bronz madalya kazanan Aslı Çakır, Gençlik ve Spor Hizmetleri İl Müdürü Metin Sözen'in daveti üzerine Tekir Yaylası'na gelerek burada sabah 07.00'den 09.30'a kadar, daha sonra da kent merkezindeki tartan pistte saat 16.00-18.30 arasında çift antrenman yaparak form tuttu.

Aslı Çakır, "Türk atletizmi son yıllarda önemli bir çizgi yakaladı. Avrupa Şampiyonası ve Üniversitelerarası şampiyonada elde ettiğim başarıları ve kazandığım madalyaları, olimpiyat madalyası ile birlikte süslemek istiyorum. Erciyes Dağı bana çok uğurlu geldi. O nedenle yüksek irtifa çalışmalarımı Orta Anadolu'nun en yüksek zirvesinde gerçekleştiriyorum. Kayseri'nin bize gösterdiği ev sahipliğine teşekkür ederim. Hava şartları iyi olmadığı için geçtiğimiz yıl yüksek irtifa çalışmasını Kenya'da yapmıştım. Ama, Olimpiyatlar öncesi Erciyes'in uğuruna da inarak, buraya geldik'' diye konuşmuştu.

Kayseri Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Metin Sözen, olimpiyatlara giden yolun Kayseri’den ve Erciyes’den geçtiğini belirterek, ‘’Milli atletimiz Süreyya Ayhan da yıllarca çeşitli şampiyonalara Kayseri’de ve Erciyes dağında hazırlanmıştı. Kayseri, kent olarak deniz seviyesinden bin 50 metre yüksekte. Erciyes dağının Tekir Yaylası'nın ise deniz seviyesinden yüksekliği yani rakımı 2 bin 200 metre. O nedenle hem Aslı hem de Gamze Bulut’u Olimpiyatlara buradan yolcu ettik. Gamze Bulut, Kayseri’deki Erciyes Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okuluna BESYO’ya kayıt yaptırdı. Hem Aslı hem de Gamze ile gurur duyuyoruz. Kayseri olarak, bayrağımızı göndere çektiren kızlarımıza ev sahipliği yapmanın onurunu yaşıyoruz’’ diye konuştu.