Fulya Omaç- Berlin

Bu yıl 48. kez düzenlenen Berlin Uluslararası Turizm Borsası’nda (ITB Berlin) İzmir’in yakından tanıdığı SunExpress Genel Müdürü Paul Schwaiger önemli açıklamalarda bulundu. Çeşme’ye havaalanı yapılmasına karşı olduğunu bildiren Schwaiger, alımına karar verilen yeni 50 adet Boeing uçaklar sayesinde İzmir’in hava ulaşım ağının çok daha üst seviyelere taşınacağını söyledi.

İZMİR’İN HAVA ULAŞIM BAĞLANTILARI ARTACAK

SunExpress’in yıllar önce Antalya’da kurulduğunu,  2006 yılında ise İzmir’i keşfettiklerini ve İzmir’in havayolu kuruluşu olmaya karar verdiklerini belirten Schwaiger, “İzmirliler de bu girişimimizi samimiyetle karşıladılar ve destek verdiler. SunExpress’e sahip çıktılar. Zaman içinde 10’un üzerinde uçağımız oldu. Yaklaşık 10 gün önce de İzmir’e çok güzel bir müjdemiz oldu. İzmir’de düzenlediğimiz basın toplantısıyla 50 adet Boeing uçağı daha alacağımızı duyurduk. Bu bizim için de çok heyecan verici bir gelişme oldu. Artık İzmir’in hava ulaşım bağlantıları daha da artacak” diye konuştu.

ÇEŞME DOĞASIYLA HARİKA BİR YARIMADA, HAVAALANI GEREKSİZ

Bir soru üzerine Çeşme’ye de bir havaalanı yapılmak istenmesine bir anlam veremediğine, çünkü İzmir bağlantısının mükemmel bir otoyolla olduğuna dikkat çeken Paul Schwaiger şunları söyledi:

“Ben Çeşme’ye havaalanı yapılmaması taraftarıyım. İzmir’de çok modern bir havaalanı var. Benim de kullandığım mükemmel bir Çeşme otoyolunuz var. Aradaki mesafe bir saatten bile az. Üstelik Çeşme doğasıyla harika bir yarımada. Havaalanı Çeşme için bir handikap, zorlama bir ağır yük olur. Bir turizm destinasyonun yakınında havaalanı varsa, ikincisi gereksizdir. Coğrafyayı bozmamaya gayret etmeli. Ulaşımı otoyolla gayet güzel bir şekilde çözmüşsünüz, havaalanına ne gerek var. Bana kalırsa Çeşme konsantrasyonunu oteller üzerine, restoranlar, eğlence olanakları, doğasının bozulmaması üzerine yoğunlaştırmalı. Çeşme’de havaalanı yerine yapılabilecek o kadar çok proje varken bunu istemek Çeşme için tamamen bir dezavantaj olur. Bir uçuş firmasının yetkilisinin normalde yeni havaalanlarına karşı olmaması gerekir. Ama burada, Çeşme’de havaalanı çok çok gereksiz. Çünkü Çeşme çok özel bir yer.”

YÜZDE 20 ONLİNE REZERVASYON

SunEkspress’te sürekli bir yenilenme içerisinde olduklarını söyleyen Schwaiger, “İster uçakta sunduğumuz yeni ürünlerde olsun, ister teknolojik gelişmelerin adaptasyonunda olsun, bizimle uçmayı tercih eden yolcularımızın konforunu, yapacakları işlemlerde sürati ön planda tutuyoruz. Uçakta yeme, içme ve diğer hizmetlerimizi sürekli geliştiriyoruz. Online rezervasyonlarımız çok iyi gidiyor. sunekspress.com sitemiz üzerinden şu anda yüzde 20’lere ulaşmış durumdayız. Ayrıca biliyorsunuz biz ağırlıklı olarak seyahat acenteleriyle çalışıyoruz. Turizm bizim için her zaman ön planda olacak. İzmir’i, sadece bizimle uçacak müşteri potansiyeli olan bir şehir olarak görmüyoruz. Tam aksine hem Almanya, hem de diğer Avprupa ülkelerinden turistlerin tatil için İzmir’i tercih etmesi için çaba gösteriyoruz. Seyahat acenteleri de onlara sunduğumuz uçuş hatları, bağlantıları sayesinde, İzmir ve Ege’ye, Kuşadası’ndan Ayvalık’a daha çok turist getirmek için başarılı çalışmalar yapıyorlar. Grafik her geçen gün yükseliyor. Bu işbirliğinden son derece memnunuz” dedi.

İZMİR EKİBİMİZ 2006 RUHUYLA ÇALIŞMAYI SÜRDÜRÜYOR

İzmirlilerden her zaman, her platformda destek gördüklerini vurgulayan Paul Schwaiger sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ben ve ailem 2006’da İzmir’e yerleştik. Güzel günler geçirdik, İzmir’le ilgili çok güzel anılarım var. Elbette başlangıçta yapılacak çok iş vardı ama İzmirlilerle yaptığımız işbirliğiyle bu zorlu dönemi başarılı bir şekilde atlattık. Keyifli bir çalışma oldu. Halen İzmir’e gelmekten büyük zevk alıyorum. Oradaki çalışma arkadaşlarımız hala ilk kuruluş yıllarında olduğu gibi heyecanlarını yitirmeden, 2006 ruhuyla çalışmalarını sürdürüyorlar.”