Amerika Birleşik Devletleri’nin doğu kıyısını vuran Sandy kasırgası nedeniyle bir haftadır Amerika’da mahsur kalan Türklerden ilk kafile olan 337 kişi bugün akşam saatlerinde THY’ye ait bir uçakla New York’tan İstanbul’a döndü.

THY’nin dün ek sefer olarak gönderdiği ilk uçağın bugün getirdiği yolculardan Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel, Amerika’da kaldıkları süre içinde hem Büyükelçilik yetkilerinin ve hem de THY görevlilerinin kendilerini çok iyi misafir ettiklerini belirterek şunları söyledi:

“ Kasırga ABD’yi gerçekten vurdu. ABD’de fırtınanın hayatı bu denli felç edeceğini kimse düşünmüyordu. Biz Kanada’dan Newyork’a karayoluyla geçmek zorunda kaldık. Bizim kaldığımız otel bölgesinde çevresinde çok fazla hissedilmedi ama Nex Chorsy bölgesinde gerçekten hayat felç olmuştu. Dükkanların ve evlerin camlarının önünü ağaçlar, tahtalar ve kum torbalarıyla doldurdular. Otelde bir noktada mahsur kaldık. Belki zorunlu benim için bir istirahat oldu. Uçaklar ve her şey iptal olduğu için ister istemez bizim uçaklarımız da kalkmadı. Otellerde insanlara çok güzel misafirperverlik yaptılar. Başka bölgelerde çok büyük mahsurlar ve sıkıntılar oldu.

Türk Hava Yolları ve Büyükelçiliğimizin vatandaşlara göstermiş olduğu alaka mükemmeldi. THY ilk uçuşunu gerçekleştirmiş oldu. Hostes koltuklarında bile yolcular vardı. Herhalde bu bir hafta sürecek.”

GÖRÜNTÜLER TABLET BİLGİSAYARDA

THY’nin TK – 012 sefer sayılı uçağı ile bu akşam saat 16.05’te New York’tan İstanbul’a gelen yolculardan eski bir Bankacı Günsenin Kutucu ise felaket anında çektiği görüntüleri tablet bilgisayarından gazetecilere gösterirken şöyle konuştu:

“Arkadaşlarımızla birlikteydik üç gün elektriksiz yaşadık. 7 gün elektriksiz kalma durumları var. Kendi imkanlarımızla havalimanına geldik. Yollar açık ama yarım saatte gideceğiniz yolu 1,5 saate gidiyorsunuz.

Bu bizim kaldığımız bölgedeydi Newyork’un içine giremedik zaten kimse giremiyor. Her tarafı su başmış. Su tamamen Benetton’un yarısı su altında. Korkunç, çok ucuz atlattılar. Elektrik, cep telefonu bağlantısı hiçbir şey yok. Ben açıkçası hayal kırıklığına uğradım orada. Bürokrasi çok fazla. Bizden 10 sene ileride olarak düşündüğüm ülkede kasırgayla insanlar çaresiz bir şekilde kaldı. Kasırga ABD’yi bitirdi. “

Gazeteci Suna Vidinli ise kasırganın New York’u adeta yerle bir ettiğini belirterek , “ Bir haftadır oradaydık, Pazar gününden uyarı geldi ve evlerimize kapandık. Pazartesi akşamı saatte 180 kilometre dediler kasırganın hızını. Ağaçlar köklerinden çıkmış ve yatmış vaziyetteydi. Şehrin yarısında elektrik yok, metrolar çalışmıyor hayalet kent gibiydi. Polis bölgede güvenlik tedbirleri aldı. New York yağma olmuş. Benetton’un 40'ıncı sokağın altı hayalet kent gibiydi. Havalimanı fazla ek seferlere izin vermiyor, THY bizimle ilgilendi. Allah bizi korudu çok ucuz atlattık. Allahımıza şükrettik ve ülkemize döndük “ dedi.