EMITT FUARI’NDA ÇEŞME DAYANIŞMASI

Ilk kez 1997 yılında Voyager Uluslararası Turizm ve Tatil Fuarı adıyla iç turizm ağırlıklı olarak gerçekleştirilen, bölge ülkelerinden ve uluslararası turizm camiasından gelen talep üzerine 1999 yılında Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı / East Mediterranean International Tourism and Travel Exhibition - EMITT adını alarak günümüzde en büyük ilk beş turizm fuarı arasında yer alan turizm fuarı dün 21. kez kapılarını açtı. Bu yıl 84 ülkeden 654 katılımcıların yer aldığı fuar, son iki günü halka açık olmak üzere dört gün sürecek.

UMUT ETMİYORUM, İNANIYORUM

Tasarımıyla dikkatleri üzerine çeken Çeşme standında ilk gün bir açıklama yapan Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç, 2017 turizm sezonuna hazırlanan beldenin, yaz öncesi ülkemizdeki son fuarların en önemlisi olan EMITT Fuarı’nda bütün sektör temsilcileriyle beraber yer aldıklarını söyledi. Dalgıç, “Trave Turkey İzmir'den sonra şimdi İstanbul'dayız. Bu fuar iç turizmden pay almak isteyen tüm turizm beldelerinin buluştuğu ortak paydaşı. Maalesef ülkemizde son dönem içerisinde yaşanan terör olayları, önümüzdeki referandum sürecinde olayların ne yönde gelişeceği soruları, ister istemez halkı karar vermeye zorluyor, dolayısıyla turizmi etkiliyor. Biz bu algıyı olumlu yönde değiştirmek için buradayız. El birliğiyle beldemizin tatil konusunda insanların çekinmeden gelerek eğlenip dinlenebilecekleri, huzur içinde tatillerini geçirebilecekleri bir belde olduğunu anlatıyoruz. Geçen yıl da aynı şeyleri ifade etmiştim ve haklı olduğum da ortaya çıktı. İstatistiki veriler 2016’da geceleme sayısında bir önceki oranla küçük bir düşme gösterse de, gelen turist sayısında artış olduğunu gösterdi. Bu yıl 2017’de de Çeşme yarımadası olarak yerli yabancı misafirlerimizi en iyi şekilde ağırlayacağız. Destinasyonumuz Türkiye’de çok önemli bir konuma sahip ve turizmde iyi iş yapacağına inanıyorum. Umut etmiyorum, inanıyorum. EMITT Fuarı’nda büyükçe bir alanda, sektör bileşenlerimizle birlikte yer alıyor, tanıtımımıza devam ediyoruz. Umarım ülkemizde huzur ve demokrasinin gerekliliği en iyi şekilde sağlanır, hep birlikte iyi bir sezon geçiririz” diye konuştu.

TERMAL KÜR MERKEZİYLE 12 AY TURİZMİ KONUŞUYOR OLACAĞIZ

Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Öncel, 2017’de 2016 yılından daha umutlu ve daha iyimseriz olduklarını, geçen yıl yaşanılan olayların tekrar edilmeyeceğini umut ettiklerini belirterek şöyle konuştu:

“Bunun için çok çalışıyoruz, sürekli yurtiçi ve yurtdışı fuarlarına katılıyoruz. Şu anda EMITT'te İstanbul'dan ve dışarıdan gelen misafirlerimize Çeşme'yi tanıtan broşür, katalog ve tanıtım CDleri dağıtıyoruz. Çeşme'nin iyi bir sezon geçirmesi en büyük dileğimiz. Bu sene de Nisan ayındaki ot festivaliyle başlayacak turizm hareketliliği, Ekim ayındaki Alaçatı Açıkdeniz Balık turnuvasına kadar yoğun bir şekilde sürecektir. Çeşme her zaman revaçtaydı, bu sene de bu liderliğini, bu cazibesini sürdürecek ve koruyacaktır. Biz de ona göre çalışmalarımızı tamamladık, şimdi son hızla tanıtım faaliyetlerimize devam ediyoruz. Şu anda sömestr tatilinde bile Çeşme'de otellerin dolulukları oldukça yükseldi. Bu da sevindirici bir gelişme. Kış turizmi sezonu olmasına rağmen, Çeşme'de bu şekilde otellerin dolu olması bize yaz sezonu öncesinde büyük motivasyon kaynağı oldu. Biz özellikle son üç yılda yurtdışı ve yurtiçi fuarlarında Çeşme tanıtımını belediye ile birlikte yapmaya başladıktan sonra hayli yol katettik. İnşallah 2019 yılında devreye girecek termal kür merkeziyle, Çeşme'nin artık 12 ay turizmini de konuşmuş olacağız.”

OTOYOLU, HAVAALANI VE AQUAPARK İDDİAMIZA DESTEK OLACAK

Herşey Dahil sistemini uygulanmadığı ve deniz kıyısındaki otellerin az olduğu sürece yurtdışından fazla miktarda turist beklemenin hayalcilikten başka bir şey olmadığını vurgulayan Veysi Öncel, “O yüzden gerçekçi olmak lazım. Çeşme'yi seven ve çok iyi bilen bir Çeşme'nin fanatiği olarak, her yıl Çeşme'ye gelen yabancı turistlerimizin dışında, bu sene de ekstradan fazla turist alabileceğimizi zannetmiyorum. Hele Türkiye'nin durumu ve yurtdışından gelen turist sayısındaki rakamlar ortadayken, çok fazla pembe tablo çizmemek lazım. Bizim hedefimiz iç pazar ve iç pazarda otellerimiz pastadan yeterli pay alırsa, sanıyorum bu sene de çok daha iyi bir Çeşme görebileceğiz. Özellikle birkaç yıla kadar İstanbul - İzmir otobanı da açıldıktan ve 14 milyonluk bir metropolle mesafe kısaldıktan sonra, iç turizm hareketliliğimizin daha çok arttığını görebileceğiz. Çeşme'ye artık 1 - 2 günlüğüne gelecek turist sayısında artış olacak. Biz de buna göre hazırlıklarımızı zaten yapıyoruz. 4 - 5 gün veya bir hafta kalan turist sayısını çok fazla göremeyeceğiz. Geçen yıl ki istatistik de bunu gösteriyor. Geceleme sayısı azalsa da turist sayısı arttı. Ama bu da bizim için bir avantaj sayılır. Otoyolun açılmasını dört gözle bekliyoruz. Uluslararası nitelikteki havaalanımızın ihalesinin de bu yılın ilk yarısında yapılacağı ifade edildi. Bunu da heyecanla bekliyoruz. Yine 2017 yılında devreye girecek ve Çeşme’ye ayrı bir renk katacak Aquapark Oyun Parkı’yla bir cazibe merkezimiz daha olacak. Kısacası iddialıyız. 2017 yılında da Çeşme turizmde adından çok söz ettirecek” dedi.