Çin de gelişen orta sınıfların kişisel ve sosyal eğlenceye daha çok para harcamaya başlamaları ve çevrimci kişi sayısının artması ülkenin oyun pazarının büyümesinin en önemli nedeni olarak gösteriliyor. Özellikle akıllı telefonların yaygınlaşması ile dijital oyun sektörü içinde mobil oyunların payının artığına da dikkat çekildi.

2015 yılı içinde tüm sektörde mobil oyunların payı %24 iken, bu oranın 2019 yılında %34 düzeyine çıkması bekleniyor. Dijital oyun sektörünün küresel olarak 2016 yılı sonunda 99,6 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor.

Mobil oyun sektörü ise tüm oyun sektörünün yaklaşık %27’sini oluşturuyor. Özellikle mobil oyun pazarında “Pokemon Go” gibi sanal ve gerçek dünyayı buluşturan oyunların payında artış yaşanması bekleniyor.

Çin’de çevrim içi nüfusun toplam nüfusa oranı %57 düzeyinde. Bu oranın halen gelişmiş ülkelerin ortalamasının altında yer alması, Çin dijital oyun piyasası için büyük bir büyüme potansiyelinin varlığına işaret ediyor.

Ülke

Nüfus

(Milyon)

Çevrimiçi Nüfus

(Milyon)

Çevrimiçi Nüfusun Toplam Nüfusa Oranı (%)

Toplam Gelir

(Milyon Dolar)

Çin

1.382,2

788,8

57

24,369

ABD

324,1

293,6

90,4

23.599

Japonya

126,3

117,6

92,8

12.448

G Kore

50,5

44,6

88

4.047

Almanya

80,7

72,4

90

4.019

Birleşik Krallık

65,1

61,1

93

3.830

Fransa

64,7

56,7

89

2.738

İspanya

46,1

37,6

80,4

1.812

Kanada

36,3

32,8

88,8

1.792

İtalya

59,8

41,3

69

1.742