Bir süre önce Alman milyarderlerden Otto Versand markasının sahibi Michael Otto'nun kızı Janina Otto ile evlenen Kürt asıllı boksör İsmail Özen Alman Die Welt gazetesinde yayınlanan yazısında, Kandil'e gerçekleştirdiği seyahatı anlattı.

Mayıs ayında Hamburg'da HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın katılımıyla gerçekleşen Kıtalararası Boks Müsabakası'nda Gürcistanlı rakibine karşı büyük üstünlük sağlayan İsmail Özen, kendisine şampiyonluk getiren boks eldivenini Demirtaş'a hediye etmiş, maçın gelirini de operasyonlarda mağdur olan Cizre, Sur ve Yüksekovalı ailelere bağışlayacağını açıklamıştı.

İşte Kürt kökenli profesyonel boksör İsmail Özen'in Alman Die Welt gazetesinde çıkan yazısı;

GERİLLA KAMPINDA PKK KOMUTANI BANA BUNLARI SÖYLEDİ

İsmail Özen Süleymaniye Havaalanı’ndan itibaren ülkeden edindiği izlenimleri anlatırken, yaşanan ekonomik krizi ve Iraklıların Musul operasyonuna dair değerlendirmelerini de aktarıyor:

‘Okullar kapalı, ekonomik kriz belirgin’

”Şehrin otelleri boşalmış. Birkaç yıl önce turistlerle dolu olan caddelerde şimdi az insanla karşılaşıyorsunuz. Okullar kapalı, ekonomik kriz belirgin. Konuştuğumuz kişiler yaşanan bu sorunlardan IŞİD ve destekleyici ülkeleri sorumlu tutuyor. Hangi ülkeler diye sorunca,  genelde Türkiye demeden önce ‘Erdoğan’ deniliyor.

”Geldiğimizde Musul operasyonu henüz başlamamıştı. Buradaki halk operasyondan olumlu bir sonuç beklemiyor. Batı, iyi haberleri bekleyip olan biteni filim gibi uzaktan izlerken burada acı gerçekle karşılaşıyorsun ve olayların öyle hemen bitmeyeceğini de anlıyorsun.”

YÜZLERCE SİVİL BURADA YAŞAMINI YİTİRDİ

İsmail Özen Kandil dağlarına giden yolculuğunu anlatıyor.

”İki buçuk saat süren yolculuğun ardından ilk PKK kontrol noktasına ulaştık. Burada PKK, KCK ve HPG bayraklarının dalgalandığını gördüm. Kontrol noktasının hemen karşısındaki tepede PKK lideri Abdullah Öcalan resmedilmiş. Gerillalar bugün insansız hava araçlarının uçuş yaptığını söyleyince biraz tedirgin oluyoruz. Bu alanda yüzlerce köy ve on binlerce insan bulunuyor. Son 20 yılda Türk hava saldırılarından dolayı yüzlerce sivil burada yaşamını yitirdi.”

Beş kişilik gerilla ekibiyle yüksek bir dağa 3 buçuk saat boyunca tırmandıklarını yazan İsmail Özen, kendisinin sporcu olmasına rağmen gerillalara ayak uyduramadığını belirtiyor. Burada yaşamanın zor olduğuna dikkat çeken Özen, gençlerin güçlü iradelerine de özellikle işaret ediyor.  Profesyonel boksör Özen, hedeflerine ulaştıklarında ise bir kampta KCK Yürütme Konseyi Rıza Altun (61) ile aralarında gerçekleşen konuşmanın önemli noktalarını şu sözlerle ifade ediyor:

RIZA ALTUN: ALMANYA PKK POLİTİKASINI GÖZDEN GEÇİRSİN

*Biz adil ve demokratik bir düzen içerisinde tüm etnisitelerin, kültürlerin, kadınların ve toplumsal kesimlerin kendini özgürce ifade ve idare edeceği bir sistem istiyoruz ve bunun için mücadele ediyoruz. Bu sistem Musul için de tek çözümdür.

*IŞİD insanlık düşmanıdır. Devletlerin korkudan geri çekildiği bir dönemde biz IŞİD’a karşı savaştık; Kerkük, Şengal ve Maxmur’da mağlup etmeyi başardık. Şengal’de herkes kaçarken yüzbinleri kurtardık.

*Almanya Kürt gruplarına silah ve eğitim yardımı veriyor. Bu yardımın IŞİD’a karşı en etkili savaşçılar olan PKK’ye yapılmamasını doğru bulmuyoruz.  Federal Alman Hükümeti gerçekten IŞİD’a karşı savaşmak istiyorsa, PKK’yi inkar eden politikasını Türkiye’nin şantaj siyasetine boyun eğmeden gözden geçirmesi gerekir.

*Erdoğan Batı’nın demokratik, evrensel değerlerine ve yaşam tarzına saldırıyor ve zarar veriyor. Maalesef Avrupa Türkiye’nin mülteci politikasına mahkum olduğu için IŞİD ilişkisini de yargılamaktan aciz kalıyor. Avrupa Kürtlere karşı sürdürülen savaşa da susuyor. Kısaca Batı dünyası Erdoğan’a karşı kendi değerlerini savunamamakta.

*Biz hareket özgürlüğünden yanayız, fakat kaçmaya karşıyız. Göç etmek kötü ve despot rejimlerin neden olduğu bir trajedidir. Biz insanların hayatını kendi ülkelerinde savunmaktan yanayız. Bu yüzden Ortadoğu’da savaşların bitmesini ve problemlerin diyalog ve müzakere ile çözülmesini istiyoruz. Almanya yardım etmek istiyorsa göç sebeplerini ortadan kaldırsın. Rojava’da yüzbinlerce insan kamplarda kalıyor. Erdoğan’a yatırım yapacağına buraya yatırım yapsın.

*PKK yasağını anlamsız buluyoruz. Terör listesine girmesi de Türkiye’nin talebiyle oldu. Türkiye NATO üyesi olduğu için Kürtler devletler arası çıkar politikalarına kurban edildi. PKK Almanlara, Fransızlara, İsraillilere, İngilizlere ne yaptı? PKK Kürt halkının meşru  ve öncü gücüdür. Biz Almanya’dan PKK yasağının kaldırılmasını ve Kürt sorunun çözümüne yardımcı olmasını bekliyoruz.