DÜNYA:
Alman Bild gazetesi iddiası: Putin'in Stasi kimliği ortaya çıktı

Rusya lideri Vladimir Putin’in 1980’lerde Doğu Almanya’da Rus istihbarat servisi KGB’de çalıştığı bilinen bir gerçek. Fakat Alman Bild gazetesinin gündeme getirdiği ‘Putin adına düzenlenmiş Stasi kimliği’, Rus liderin zamanında Doğu Almanya istihbaratında çalışmış olabileceği yönündeki iddiaları da beraberinde getirdi.

Bulunan belge sansasyonel olarak değerlendiriliyor ve gazetenin tüm ulaşılabilir kanalları üzerinden yayımlanıyor. Bild'in açıklamasına göre belge, şimdiye kadar ‘sıkıcı gizli dosyalar arasında bulunmamış olduğundan' tam da şimdi ortaya çıktı. Alman gazetesi, makalesinde Dresden kentinin Stasi arşivleri sorumlusu Konrad Felber'den bahsediyor. Habere göre Putin'in Stasi kimliği olduğunun önceden bilinmediğini söyleyen Felber, "Bu kimlikle Putin Stasi ofislerine engelsiz bir şekilde girip, çıkabilirdi ve bu nedenle KGB'de çalıştığını söylemeye bile ihtiyaç duymuyordu" diyor.

DRESDEN ARŞİV GÖREVİSİNE GÖRE ‘KÜÇÜK SANSASYON'

İddialara göre 31 Aralık 1985'te verilen kimlik 1989'un sonuna kadar sürekli uzatılmış. Felber ise, Sovyet askerlere verilen kimlikleri doğrulayan belgelerde Putin'in adı geçmediği için bu belgenin ortaya çıkmasını ‘küçük sansasyon' olarak görüyor.

Bild'in iddiaları bilgisi olmayan kişilere sansasyonel ve önemli gelebilir, fakat Putin'in gerçekten ‘bir Stasi görevlisi' olduğu kanıtlandı mı?

Alman gazetesinin yayınladığı iddialar ve özellikle bunun bir ‘sansasyon' olduğu vurgusu birçok açıdan banal ve şaşırtıcı.

Örneğin Rus lider Putin Doğu Almanya'da istihbarat görevlisi olarak çalışmış olduğunu asla gizlemeye çalışmadı, bilakis Dresden'deki çalışmaları hakkında her zaman samimi oldu.

Engelsiz giriş-çıkış imkânı veren Stasi belgesine sahip olması, Putin'in Doğu Almanya istihbaratında çalışmış olduğu anlamına gelmiyor. Bunu Felber, "Bu otomatik olarak Putin'in Stasi'ye çalıştığı anlamına gelmiyor" ifadeleriyle açık bir şekilde vurguluyor. Ayrıca KGB ve Stasi'nin birlikte çalışan kurumlar olduğu da biliniyor. Bu iki kurum arasında sıkı işbirliği ve paylaşım yapılmış olduğu gerçeği ise şüphesiz herhangi bir sansasyon değil. Şu anda ‘sansasyonel' olduğu iddia edilen belgelerin fotoğrafı da yayınlanmış değil, yalnızca diğerlerinin arasında söz konusu belgenin de görüntülendiği kalitesiz bir kolaj mevcut.

‘BİLD'İN MAKALESİ, SIRADAKİ FAZLA TIKLAMA VE UCUZ SANSASYON KOVALAMACASI'

Bild'in Putin hakkında ‘sansasyonel' casusluk hikayesi iddiasıyla dikkatleri üzerine çekmek istediği Batı medyasında dahi yeni bir şey değil. Buna benzer bir dizi ‘soruşturmaya' rastlayabilmek için arama motorunda Rusya Devlet Başkanı'nın adını yazmak yeterli. Örneğin 2015'te BBC, Vladimir Putin'in Berlin Duvarı'nın yıkıldığı sırada Doğu Almanya'da bulunuş olduğu günlerin ve hatta saatlerin tartışıldığı kapsamlı bir makale yayınlamıştı.

Sueddeutsche Zeitung daha 2010'da Putin'in Doğu Almanya'daki istihbarat faaliyetleriyle ilgili yaptığı haber için, "Putin'in Dresden'de KGB görevlisi olarak geçirdiği zaman: Casus ve yarışçı" başlığını kullanmıştı. İddiaya göre genç Putin, Dresden'de hızlı araç kullanıp, yüksek sesle müzik dinliyordu.

Rus liderle ilgili buna benzer yayınları bulmak hiç te zor değil. Tüm bunlar, Bild'in yayınladığı makalenin sıradaki fazla tıklama ve ucuz sansasyon kovalamacası olduğunu ortaya koyuyor.

PESKOV: KGB VE STASİ PARTNER KURULUŞLARDI

Bu arada Kremlin Sözcüsü Dmitriy Peskov, tabloiddeki makaleyle ilgili sakin bir açıklama yaptı. Bu konuda Dış İstihbarat Servisi'nden (SVR) bilgi alınmasının daha iyi olabileceğini söyleyen Peskov, "SSCB zamanında KGB ve Stasi partner kuruluşlardı. Bu nedenle, böyle bir kimlik değişimi ihtimal dışı tutulamaz" diye konuştu.

MİHAYLOV: STASİ KİMLİĞİ DEĞİL, BAKANLIĞA GİRİŞ KARTIYDI

Rusya Dış ve Savunma Politikaları Konseyi üyesi, emekli istihbaratçı Tümgeneral Aleksandr Mihaylov, eğer gerçekten varsa bu belgenin büyük bir olasılıkla Stasi çalışanı kimliği değil, bakanlığa erişim imkânı sağlayan giriş kartı olabileceğini söyledi.

Sputnik'e konuşan Mihaylov, "Gazete bu belgeye istediği adı verebilir. Bu belge büyük bir olasılıkla bakanlık binasına giriş için kullanılan belgeydi" ifadelerini kullandı.

‘RUS İSTİHBARATÇILAR BAKANLIĞIN ODALARINDAN BİRİNİ OFİS OLARAK KULLANMIŞ OLABİLİR'

Rus istihbaratçılarının belge oluşturup muhafaza etmek için bakanlığın odalarından birini kullanmış olma olasılığını dışlamadığını belirten Mihaylov, ‘o zamanki istihbarat kurumunda (KGB) çalışmış olan kişilerin (Doğu Almanya Devlet Güvenlik Bakanlığı'nın) binasına giriş hakkının bulunması gerektiğini' kaydetti.

Mihaylov, "Şöyle bir örnek verebilirim. O dönemde Moskova'da, (sosyalist ülkelerin istihbarat servislerinden) neredeyse tüm partnerlerimizin temsilcilikleri vardı ve bu kişiler KGB'nin bölge müdürlüklerindeki mahalleri kullanırdı. O binalara girmek için giriş kartına ihtiyaçları vardı, giriş kartlarıysa kimliğe benziyordu" diye konuştu.

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Misafir Avatar
nocapulcu 5 ay önce

alaman hükümetin icindeki türk kökenli siyasilerde akp'ye hizmetcilik ve yalakalik yapiyorlar.

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner67

banner68

banner71

banner62

banner3

banner73

banner57

banner11

banner56

banner51

banner14

banner58

banner61

banner82

banner27

banner59

banner81

Devrik Sudan lideri El Beşir'in evinde...
Sudan'da savcılar, ülkenin devrik lideri Ömer El Beşir'in evinde, 130 milyon doları aşkın nakit...

Haberi Oku