AABK’nın kazanımları yok sayılamaz!

Sevgili okuyucular,

Yazıma bir noktanın altını çizerek başlamak isterim. Sosyal medya üzerinden hiçbir kimse ile polemik konusu olan, yazı yazmama konusunda dikkatli davranmayı kendime ilke edinmiştim. Kişisel, konuları baz alan tartışmalardan özenle uzak durmaya, sosyal medyanın renkli spotlarıyla hiçbir kimse ile didişmek arzusunda değilim. Bu nedenle bu yazımda kendim için belirlediğim sınırları aşarsam, okuyucularımdan özür dilerim.

AABK, AABF’nın kazanımları yok sayılamaz ve yadsınamaz!

Konu; “Alevi örgütlerinin partilerden ikbal beklentileri var” başlıklı Çorum haber gazetesinde yayınlanan yazının içeriği ve hitap tarzına ilişkindir.

Yazı ve yazının yayınlanmasında etken olan, ‘fikir’ sahibinin, AABK Avrupa Alevi Birlikleri Konfederasyonu ve AABF Almanya Alevi Birlikleri Federasyonu’nun 25 yılı aşkındır yürütmüş oldukları faaliyetleri, bir çırpıda yok sayan ve inkâr ağırlıklı, bir panel konuşmasını içermektedir. Çorum Hacı Bektaş Kültür Vakfı'nın düzenlediği bir panelde konuşan, Akademik er Ayhan Yalçınkaya ve Asistanı Pınar Ecevitoğlu’nun, maksadını aşan konuşmaları, Alevilerin birliği, kendi aralarında dayanışmadan çok, parçalanarak kavgalı olmalarını öngörmektedir. Buna paralel olarak, ‘çamur atta izi kalsın’ mukabilinden bir konuşmayı içermektedir.

Ayhan Yalçınkaya konuşmasında, ‘’Almanya’nın hukuk kuralları ile Türkiye’deki hukuk kurallarının farklı olduğunu bu nedenle Almanya’dakilerin “bakın biz neler başardık” diyerek akıl hocalığı yapmaya çalıştığını ama akademik olarak ilgi gösterenlerin yurtdışındaki Alevilik örgütlenmelerinin akıl verecek kadar eski olmadığını bildiğini ifade etti.’’ (ilgili gazete) AABK, AABF bileşenlerin bugüne kadar, Türkiye Alevi örgütlenmesine ‘akıl verme’ gibi bir derdi olmadı.

Avrupa Alevi örgütlülüğünün kendi tecrübeleri ve birikimlerini, ülke zemininde örgütlenen, Alevi canlarına aktarmaları ve yol gösterici olmalarını, ‘bakın biz neler başardık’ ‘akıl vermek’ ‘akıl hocalığı’ olarak algılıyorsa, Panelistin, ‘fikir fukaralığından’ veya ‘kıskançlığından’ kaynaklanmaktadır. Yalçınkaya devamla; ‘’Almanya’nın hukuk kuralları ile Türkiye’deki hukuk kurallarının farklı olduğunu’’ dair söyleme gelince, konu ile ne alakası var anlamakta zorlanıyorum. Yerkürenin herhangi bir köşesinde, kazanılmış örgütsel, demokratik bir mevzi ve tecrübenin ülkemiz yerelliğinde uygun düştüğünde, bu bizim kendi kazanımlarımız, ‘değil’ diyerekten, ‘yadsımak’ ve ‘yok saymak’ için panelistin, kendisini, ‘zorlamanın’ anlamı ne? ABKK, AABF’nin kazanımları, tecrübeleri, Anadolu’dan, göç etmek zorunda kalan Alevi toplumunun ortak değerleridir.

Panelist; ‘’Almanya’daki Alevi gruplarının, sosyalist gruplar, işçi örgütlenmeleri, kültür örgütlenmeleri olarak kurulduğunu ve sonradan alevi örgütlenmesine evirildiğini belirten Yalçınkaya; “ Oysa Türkiye’dekiler baştan Alevi örgütlenmesi olarak çıktı ve mahkeme mahkeme süründürüldüler Alevi ismini taşıyabilmek için kimin kime ders verebileceği şüpheli iki tarafın da birbirine ders verecek durumu yok yurtdışının ihtiyaçları durumu beklentileri çok farklı. Bunları tartışma konusu yapmak saçma Türkiye’deki durum çok farklı buradaki koşulları sormaksızın hangi problemleri bilmeksizin biz Almanya da neler kazandık. Türkiye’de hiçbir şey yapılmıyor diyerek ukalalık yapmaya kimsenin hakkı yok.’’ (ilgili gazete) Bilgi sahibi olmadan yorum yapmak, birilerini, ‘karalamak’ için ‘fikir’ üretme çabasında bulunmak, bir Alevi akademisyenine yakışmaz ama ne yapalım’ki, söz konusu panelist, Yalçınkaya olunca bunlar yaşanır.

Avrupa, Almanya Alevi örgütlülüğü içinde, ‘’Almanya’daki Alevi gruplarının, sosyalist gruplar, işçi örgütlenmeleri, kültür örgütlenmeleri olarak kurulduğunu ve sonradan alevi örgütlenmesine evirildiğini’’ (ilgili gazete) iddiası içi boş bir iddiadır.

AABK, AABF bileşenleri, son 25 yıllık örgütlenmesine, ‘evirilme’ değil, ülkemiz zemininde yaşanan, Alevilere yönelik, en önemli milat olar akta, 2 Temmuz 1993’de yaşanan, Sivas Madımak katliamı olduğu gerçeğini bilmeyen, sadece panelist kalmış anlaşılan. İnsanın sorası geliyor. Avrupa Alevi örgütlenmesi, aynı paralelde, ülke zemininde alevi hareketliliği ve örgütlenmesininde motor gücü olduğu gerçeğini yadsımanın, paneliste kazandıracağı, hiçbir şey yok!

Türkiye de, Aleviler cephesinden kazanılmış nasıl bir hak varda, AABK, AABF bu sürecin arkasında olmamış. Avrupa Alevi hareketinin kadrolarının, bu süreçte katkılarının olmadığı bir kazanımdan söz edebilir msiniz? AABK, AABF bileşenleri içinde, sosyalistler yer alması veya farklı fikirlerden Alevilerin örgütlenmesi yadırganacak bir durum değildir.

Panelistin kendisinin de, sosyalist bir gelenekten geldiği kamuoyunun bilgisi dahilindedir. Panelistin; ‘’Türkiye’de hiçbir şey yapılmıyor diyerek ukalalık yapmaya kimsenin hakkı yok’’ iddiası boş, maksadını aşan bir iddiadır. Panelistin, ‘ukalalık’ suçlamasını da, sadece iade etmek durumunda kalınır.

Devamla, “Oysa Türkiye’dekiler baştan Alevi örgütlenmesi olarak çıktı ve mahkeme mahkeme süründürüldüler’’ ‘süründürülenler’ içinde, panelistin kendisinin olmadığı bilinmektedir. Panelist ülke zemininde, hangi riskli eylemde yer alarak, Alevi davasında, fedakârlıktan bulunmuş açıklasın da, kamuoyuda bilgi sahibi olsun. Bilinen bir gerçek daha vardır. Panelist Alevi hareketine yönelik sunduğu, istisnasız tüm hizmetlerinin karşılığını, maddi olar akta aldığı kamuoyunun bilgisi dahilindedir.

Ülke zemininde, Alevilerin ‘süründürülmesine’ gelince, Türkiye Cumhuriyeti devletinin, inkârcı asimilasyoncu öngörüleri, Alevilerin süründürülmesi için yeterli bir argümandır. Bu öngörüler sayesinde, Ülkede yaşayan Alevilere yeterince zulüm yapıldığı ve Avrupa’dan ülkeye dönen Alevilere de, aynı yaptırımların uygulandığı bilinmektedir. Panelistin, mağdur edebiyatı yapması, sadece kendisine yontması, bir akademisyen için yakışık almaz.

Panelist; ’’Almanya Anayasası ve cebindeki Alman pasaportu ile bunu ben de kazanırım. Gel, Türkiye’deki 12 Eylül faşist anayasası ile kazan sıkıyorsa. Gözaltına alındığında imdadına yetişecek Alman büyükelçiliği yoksa kazan’’ (ilgili gazete) aslında haddini aşan bir açıklamadır.

AABK, AABF bileşenlerinden oluşan kadroları, Alevi davasına adanmışlıkları, iddia edildiği gibi ceplerindeki, ‘pasaportların’ hangi ülkeye ait olduğundan kaynaklanmamaktadır. Panelist Yalçınkaya’nın görmezlikten geldiği, AABK, AABF kadrolarının gözü karalıklarıdır. Panelist, bu konuda bilgi sahibi olmak istiyorsa, Sivas katliamı sonrası yaratılan mücadele geleneğine, dönüp bakması yeterli olacaktır. Tabii inkâr ve yok sayma, Yalçınkaya’nın gözünü karartmışsa söylenecek bir şey yok. Ayrıca, 12 Eylül koşullarında, Alevi davasına, panelistin katkısını merak konusu, açıklarsa memnun oluruz.

Panelist Yalçınkaya’nın; “Alevi örgütlülüğü bugün dip noktasında en kötü durumda olduğu evredeyiz. Sağcısı, solcusu, Kürtçüsü, Türkçüsü her Alevi örgütünün şu ya da bu partiden ikbal beklentileri var’’ (ilgili gazete) Bu iddialar, panelistin kendi iddiasıdır. AABK, AABF bileşenleri, kadrolarının, beklentileri iddianın kapsamı dışındadır. AABK, AABF kadroları için, esas olan, Alevi davasına olan bağlılıkları ve öngörüleridir.

Bir diğer panelistin, R.T. Erdoğan’ın, ‘çamur at izi kalsın’ iddiasını, öne çıkararak, Avrupa Alevi hareketi konusunda yargıda bulunması, ucuz para etmeyen bir yöntemdir. Pınar Ecevitoğlu, AKP ve başbakan R.T. Erdoğan’ın söylemlerine atıfta bulunarak, referans alarak, Avrupa Alevi hareketi değerlendirme yolunu tercih etmesi manidardır.

Pınar Ecevitoğlu; ‘’Alisiz ya da ateist Aleviler olarak değerlendirdiğini söyleyen Ecevitoğlu, Türkiye’deki Alevi hareketi açısından en çok örnek verilen Almanya’daki hareketin bu temsili gücünün fazla olmasının da dikkat çektiğini anlattı.’’ (ilgili gazete) Amaç nedir? Anlamak için kâhin olmak gerek. Amaç, Avrupa veya Türkiye Alevi örgütlülüğü karşı-karşıya getirilerek, bir yerlere varmaksa, avuçlarını yalarlar. Aksi takdirde, amacını aşan bu konuşma, bir Alevi akademisyen için tercih edilecek bir yol değildir.

Çorum’da, panelistlerin, maksadını aşan konuşmaları ve beyanatları dolayısı ile AABK ve AABF konusunda bir özür borçlarının olduğu bilinmelidir.

26 Temmuz 2014

Face:aliekber.pektas

Twitter: @AliekberP